Product | センチュリー CENTURY |
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Model number | |
Manufacturer | トヨタ自動車株式会社 TOYOTA MOTOR CORPORATION |
Designer | トヨタ自動車株式会社 MSカンパニー MSデザイン部 トヨタ自動車東日本株式会社 デザイン部 MS Design Div., Mid-Size Vehicle Company, TOYOTA MOTOR CORPORATION Design Div., TOYOTA MOTOR EAST JAPAN, INC. |
先駆性 Pioneer spirit |
社会性 Social performance |
技術革新性 Technology innovation |
造形性 Modeling |
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生活領域/Living areas |
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事業領域/Business areas |
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公共領域/Public areas |
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センチュリーは、新たな時代へと導くリーダーの方へ向けた、日本を代表するショーファーカーです。21年ぶりの三代目は、「匠の技」「高品質のモノづくり」を伝承しつつ、環境性能や搭乗者の快適性を追求。センチュリーのヘリテージを継承するとともに、新しい魅力を付与した内外装デザイン、先進装備・快適装備の採用などに重点を置き、開発を進めました。日本独自の美意識を貫き、伝統的な文様を織り込みながら、造形と意匠を丁寧に磨き上げました。後席にお乗りになる方に相応しい品格と新たな時代の華やかさを備えた姿には、日本の美意識が息づいています。(解説/トヨタ自動車株式会社 クルマ開発センター デザイン統括部)2018年6月発売 ¥18,148,148(税抜き)
世界の国々はそれぞれ国の公用車を設けている。日本の公用車センチュリーの三代目は、世界に誇れる、国を代表するフラッグシップカーと呼ぶに相応しい卓越したデザインである。令和元年11月10日に執り行われた、天皇、皇后両陛下の即位パレード「祝賀御列の儀」で使用されたオープンスタイルのセンチュリーは、見た者の記憶に残る威厳ある姿であり、国民に誇りを感じさせる様相を生み出したことに間違いはない。(選定委員/谷村 秀)
Century is a representative chauffeur car of Japan for leaders pioneering their way towards a new era. Since its previous release twenty-one years ago, the third-generation Century has passed down the tradition of master craftsmanship and high-quality manufacturing while pursuing high environmental performance and comfort for passengers. The development was carried out succeeding the heritage of Century as well as a focus on an exterior/interior design with a new charm and introducing advanced quality equipment. We stayed true to the Japanese sense of beauty and incorporated traditional patterns to refine the form and design with the utmost care. The vehicle possesses dignity and glamor of the new age befitting the passenger in the rear seat. The Japanese sense of beauty lives in the creation. (Description / Design Management Div., Vehicle Development Center, TOYOTA MOTOR CORPORATION) Launch Year / 2018
Century is a representative chauffeur car of Japan for leaders pioneering their way towards a new era. Since its previous release twenty-one years ago, the third-generation Century has passed down the tradition of master craftsmanship and high-quality manufacturing while pursuing high environmental performance and comfort for passengers. The development was carried out succeeding the heritage of Century as well as a focus on an exterior/interior design with a new charm and introducing advanced quality equipment. We stayed true to the Japanese sense of beauty and incorporated traditional patterns to refine the form and design with the utmost care. The vehicle possesses dignity and glamor of the new age befitting the passenger in the rear seat. The Japanese sense of beauty lives in the creation. (Description / Design Management Div., Vehicle Development Center, TOYOTA MOTOR CORPORATION) Launch Year / 2018